پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2641
-
الف
+

روز جهانی تئاتر 55 ساله شد

از سال 1961 به ابتکار مؤسسه بین المللی تئاتر ، 27 مارس به عنوان روز جهانی تئاتر نام گذاری شد.

روز جهانی تئاتر در حالی به 55 سالگی رسیده که هر روزه نیاز به این هنر برای رسیدن به تناسب بیشتر در جوامع و رهایی از ناهنجاری ها بیشتر احساس می شود.

به گزارش آی‌فیلم، مؤسسه بین المللی تئاتر بزرگترین موسسه مرتبط با هنرهای نمایشی است که در سال 1948 توسط کارشناسان تئاتر در سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی سازمان ملل متحد موسوم به یونسکو بنیان نهاده شد. 
این مؤسسه اهداف یونسکو را در مورد درک مشترک و صلح دنبال و از بروز و ظهور فرهنگ ها فارغ از سن، جنسیت، قومیت یا آیین حمایت می کند. همچنین برای رسیدن به اهداف یادشده در سطح بین المللی و ملی در حوزه های آموزش هنر، تبادل ها و همکاری های بین المللی و آموزش به جوانان گام برمی دارد. 
مؤسسه بین المللی تئاتر، شبکه ای از مراکز مختلف در سراسر جهان و شامل 92 مرکز و هر مرکزی شامل افراد متخصص فعال در زمینه تئاتر در آن کشور و نمایندگانی از دیگر شاخه های هنرهای نمایشی است. فعالیت های این مؤسسه در سطوح ملی و بین المللی انجام می شود. 
روز تئاتر همه ساله 27 مارس (هفتم فروردین) در مراکز این مؤسسه و با حضور تئاتر دوستان در سراسر جهان جشن گرفته می شود.
معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال نیز برنامه های متنوعی را برای برگزاری روز جهانی تئاتر تدارک دیده که از روز گذشته (یکشنبه) در تئاتر شهر آغاز شد و امروز(دوشنبه) با افتتاح موزه عروسکی بهروز غریب پور و آغاز نمایش «موش تا موش» در تالار هنر و «ستمدیدگان»در تئاتر شهر ادامه می یابد. 

ط ه / ط ه

نظر شما
ارسال نظر